fredag den 18. oktober 2013

Udfordringsopgave




Her er den sten jeg har fundet på stranden. Valget faldt på den fordi jeg synes den passede godt i nuancerne til ravet. Her ses stenen efter jeg har givet den et lag klar lak.



Her er det smuld der er skyllet ind fra havet, som er godt at finde den størrelse rav jeg skal bruge.


Så er vi igang med at samle rav... Der skal bruges meget mere rav end først antaget, og stykkerne skal også have en passende stor størrelse...
 
 
Her er resultatet af mange timers ravsamlen på Fanøs strand. Træet er byttet op om den lakerede sten og kopper ståltråd. For at få ravet til at sidde ordentligt fast har jeg boret helt tynde huller i ravet og sat ståltråden ind i med lim.
Dette er en proces der tager meget lang tid da det er præcisions arbejde og det kræver meget stor tålmodighed. Men men træet blev færdig.
 
 
 
Som en anden del af projektet har jeg lavet et pindsvin i rav. Først er skabelonen lavet af træ hvilket var noget af et arbejde, som også krævede hjælp fra min handy mand.
Efterfølgende tager jeg små stykker rav og pudser dem med sandpapir så de bliver lidt flade på den side der skal limes fast på træet.
Så skal de sættes på hvilket kræveer en rolig hånd og masser af tålmodighed.
Det færdige resultat ser sådan ud:-)
Denne figur har jeg lakeret med klar lak for at give ravet en mere blank overflade.
 
Dette projekt nyder jeg mest nu det er færdigt, og kan nu stolt se på det færdige resultat. Det har været med tungen lige i munden og mange gange frem og tilbage fra projektet. Men meget hyggeligt.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar