torsdag den 5. september 2013

biotop 5

I min biotop opgave 5 har jeg valgt at tage 2 unge mennesker med en tur til vandet. Ikke min egen biotop, ´dette valgt fordi jeg ønskede en aktivitet som jeg vidste kunne fange disse unge mennesker, begge med en ADHD diagnose.
Vi fandt først noget snor og nogen klemmer. Dernæst tog vi en spand og fiskenet under armen og kørte til en lystbådhavn hvor det er godt at fange krabber.
Denne aktivitet har jeg tilrettelagt da det er en aktivitet der kan have et tidsperspektiv der bliver individuelt tilrettelagt efter de unge jeg havde med. For mig var opgaven udført når de hver i sær havde prøvet at fange en krabbe.
Et bonus mål var at de unge måske skulle ende med at holde en krabbe, hvilket var yderst grænseoverskridende for dem.
Det er utroligt flot at kigge ned i vandet, og det var fyldt med halvstore fisk og masser af ålkvapper.

Vi samlede selv muslinger og brugte dem til madding:-)

Her var deres første fangst, og stolte det var de.


Her er et billede af de remedier vi brugte:-)
 
 
Aktiviteten holdt i en time, så havde de fået nok.. Men det var en aktivitet hvor de var engageret. De havde begge et ønske om at jeg skulle deltage aktivt i aktiviteten, de ville ikke have jeg bare var observatør:-)
 
 

1 kommentar: