mandag den 9. september 2013

biotop 5

Så nåede vi også at komme ud i naturen og plukke blombær, til mine børns store fornøjelse. Først plukkede vi brombær, hvorefter vi fik kogt dem og lavet dem til marmelade. Mine børn var med i processen hele vejen og blev bare guidet igennem marmeladelavningen.
Dette er en god aktivitet at lave hvad enten det er daginstitutionsbørn, skole børn eller anbragte børn/unge, da det ligemeget alder har en stor værdi at det man laver kan spises i sidste ende.
Her er pigerne godt i gang, mon de kan fylde bøtten. Det var i hvertfald målet.

Der blev også tid for Camilla til lige at fange en frø, en af ynglingsaktiviteterne i denne tid.

Det blev til en hel bøtte, og de var flotte store.

Det færdige projekt blev til 2 glas lækker brombær marmelade.
 

3 kommentarer:

  1. uhm...der er INTET som hjemmelavet marmelade :O)

    SvarSlet
  2. Det ser lækkert ud! Hvordan går det med din jord-til-bord opgave? Læg gerne billeder / beskriver / reflektioner over dine mejeri produkter samt din del af gruppeopgaven på bloggen også. Jeg er spændt på at følge med :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ida. Jeg skal nok få lagt en masse på bloggen, det er lavet, jeg har desværre været en del udfordret på tid, pga sygdom hos mig og mine børn.

      Slet