torsdag den 2. maj 2013

planteholdsopgave

Så er der blevet plantet og sået hos os. Temaet er: Kølekabets guld. Altså hvad har vi egentlig i køleskabet som vi kan blive selvfornynet med. Sjovt med så mange ting der egentlig kan bruges som jeg ikke en eneste gang i dagligdagen ellers havde tænkt på. Tingene der er blevet sået hos mig, er
Avokado
Valnød
Tomat
Citron
Den eksperimenterende del bliver i mit projekt at jeg af hver ting har sået 2 eksemplarer, et i alm købt plantejord, og den anden er "hjemmelavet" jord, bestående af harpet muld blandet med hestemøg. Jeg er spændt på hvad for en jord mine ting spirer først i. Her er billeder af min så process i selvskab af et par af mine piger.
 

 




 
Her er så processen i billeder. Da resultatet er færdigt putter vi plastic omkring for at få drivhus effekten. Vi fælger spændt med i hvornår der kommer grønne spirer.
Sådan ser bakken ud efter ca 4 uger:-)


1 kommentar:

  1. Hejsa

    Jeg er spændt på at følge med - mon der er kommet noget på her 10 dage efter?

    Vil du give dine indlæg en overskrift, så jeg kan linke til dem? Læg gerne flere indlæg ind fra din biotop.

    SvarSlet